skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
چرا استفاده از موادمخدر، کرونا یا همان COVID19 را بدتر می کند؟

چرا استفاده از موادمخدر، کرونا یا همان COVID19 را بدتر می کند؟

چرا استفاده از موادمخدر، کرونا یا همان COVID19 را بدتر می کند؟

شواهد واضحی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که به طور جدی به مواد مخدر اعتیاد دارند در صورت آلوده شدن به COVID-19 پیامدهای بدتری برای سلامتی خود مشاهده می‌کنند‌. متأسفانه افرادی که مرتباً از مواد مخدر یا الکل استفاده می کنند ، بیشتر در معرض علائم شدیدتر COVID-19 قرار دارند.


برخی از آثار COVID-19 روی مبتلایان به اعتیاد عبارتند از:

  • مشکل جدی در تنفس
  • سختی در بیدار شدن یا بیدار ماندن
  • درد قفسه سینه ، به ویژه دردی که هنگام تلاش برای تنفس عمیق تشدید می شود
  • گیجی و هذیان

و البته ، افراد مبتلا به اعتیادی که علائم شدید COVID-19 را تجربه می کنند ، به دلیل عوارض کرونا مرگ و میر بیشتری دارند .

چرا استفاده از موادمخدر، کرونا یا همان COVID19 را بدتر می کند؟ | جمعیت خیریه تولد دوباره

چرا استفاده از موادمخدر، کرونا یا همان COVID19 را بدتر می کند؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد بیشتر دچار عوارض کرونا شوند. اولین چیزی که باید در نظر گرفت این است که سوء مصرف مواد مخدر و الکل اغلب با مشکلات مختلف سلامتی همراه است.

این امر به ویژه در افراد مبتلا به اعتیاد طولانی مدت صدق میکند ، زیرا مواد مخدر و الکل در طول زمان طولانی آسیب بیشتری به بدن می رسانند. این مشکلات مربوط به اعتیاد (مانند بیماری های کبدی و بیماری های ریوی) می‌تواند بدن را ضعیف کرده و در مبارزه با ویروس هایی مانند COVID-19 فرد را بیشتر دچار مشکل کنند.

حتی در صورت استفاده کوتاه مدت ، سوءمصرف مواد همچنان می تواند بر نحوه واکنش بدن به ویروس کرونا تأثیر بگذارد.
باید بدانیم که نحوه تأثیر داروها بر بدن بستگی به ماده مصرف شده دارد:

مهمترین عارضه جانبی سوء مصرف مواد افیونی (تریاک، شیره، هرویین و…) ، تنفس کند یا مشکل است. این مواد می توانند منجر به کاهش اکسیژن در خون و مغز شود ، که می تواند با بروز COVID-19 بدتر شود و ممکن است مشکلات تنفسی را افزایش دهد.

محرک هایی مانند کوکائین و آمفتامین ، به ویژه در دوزهای بالاتر ، می توانند باعث حمله قلبی ، سکته مغزی و تشنج و همچنین مشکلات مزمن سلامت قلب شوند. علاوه بر این ، محرک ها بدن را ضعیف می کنند و سیستم ایمنی بدن را در مقابله با ویروس کرونا دچار مشکل می کند.

مواد افیونی ، کوکائین و کانابیس ها(گل، علف، حشیش و …)  می تواند منجر به بیماری های ریوی شود که ریه ها را مستعد آسیب های طولانی مدت ناشی از COVID-19 می کند.

همه ی موارد ذکر شده نشان میدهد که افراد مبتلا به اختلالات مصرف مواد ، به طور متوسط ​​، نتایج بدتری را با ابتلا به کرونا تجربه میکنند، بنابراین باید در اولویت افرادی باشد که واکسن کرونا دریافت میکنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top