skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
۸ نشانه اعتیاد به قمار

۸ نشانه اعتیاد به قمار

۸ نشانه که نشان می دهد فردی مشکل اعتیاد به قمار دارد

۸ نشانه اعتیاد به قمار: هر کس هر از گاهی با موقعیت های سخت یا وسوسه انگیزی مواجه می شود. مانند بسیاری از رفتارهای اعتیاد آور، مشکل اعتیاد به قمار در خود قمار نیست، بلکه نحوه واکنش یک فرد به فعالیت قمار است.

در اینجا برخی از علائمی که نشان میدهد فردی مشکل اعتیاد به قمار دارد اشاره میشود

۱- وسواس – ناتوانی در توقف قمار

به نظر می رسد که فرد دائماً در مورد قمار صحبت می کند. آنها دائماً تجربیات قمار گذشته، به ویژه بردهای بزرگ را دوباره در ذهنشان زنده می کنند. هر بار که به آنها سر می‌زنید، می‌بینید آنها دارند روی لپ تاپ یا تلفن همراه خود شرط بندی می کنند یا بازی می کنند. مهم نیست که چند بار می گویند که ترک می کنند، به نظر نمی رسد که این کار را انجام دهند.

متأسفانه، با پیشرفت های تکنولوژیکی، قمار کردن بسیار آسان شده است. وبسایتها و برنامه‌های قمار که مستقیماً از حساب بانکی پول برداشت می‌کنند، مشکلات جدی برای مردم ایجاد می‌کنند. این دسترسی فوری و مداوم می تواند ترک آن را بسیار دشوار کند.

۲- پنهان کردن یا دروغ گفتن در مورد قمار

اگر کسی مشکل قمار داشته باشد، احتمالاً سعی می کند مشکل قمار خود را با پنهان کردن رسیدها یا صورت حساب های بانکی پنهان کند. برای قمارباز مهم است که بیاموزد که پنهان کردن چنین چیزهایی از عزیزانش اشتباه است و متوجه شود که قمار آنها نه تنها بر زندگی خود، بلکه بر زندگی اطرافیانش تأثیر می گذارد

۳- قمار با وجود عواقب

علیرغم مشکلات مالی فزاینده یا عواقب قانونی، آنها نمی توانند جلوی تمایل به ادامه قمار را بگیرند. آنها ممکن است هنوز معتقد باشند که قمار می تواند مشکلات مالی آنها را حل کند، و با این باور که یک “برد بزرگ” در نزدیکی است، به قمار کردن ادامه می دهند.

۴- علایم ترک

علائم ترک عاطفی زمانی رخ می دهد که یک فرد معتاد به قمار، حتی برای ۲۴ ساعت قمار را متوقف کند. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تحریک پذیری
  • افسردگی
  • اضطراب
  • بی قراری
  • کاهش خواب و اشتها
  • تغییر در میل جنسی

هنگام تجربه کناره گیری، قماربازها فکر می کنند که باید قمار کنند تا دوباره احساس عادی یا شادی کنند.

۵- اختلال در زندگی روزمره آنها

یک فرد مبتلا به اختلال قمار ممکن است در محل کار دچار مشکل شود، در حفظ روابط با مشکل مواجه شود و حتی ممکن است سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مورد علاقه خود را کنار بگذارد تا زمانی را صرف قمار کند. داشتن مشکلات مالی جدی یکی دیگر از نشانه‌های مشکل است. مسائل مالی می‌تواند شامل موارد زیر باشد، اما به آنها محدود نمی شود:

  • آنها اغلب برای پوشش هزینه های زندگی مانند اجاره / رهن، اغلب درخواست می کنند که پول قرض کنند.
  • آنها بهانه می آورند که چرا نمی توانند پول قرض گرفته را پس بدهند.
  • ناتوانی مکرر در پرداخت قبوض که منجر به اخطار قطع اتصال یا اختلال در سرویس به دلیل عدم پرداخت می شود.
  • شما فقط غذاهای محدودی را در خانه مشاهده می کنید و این اقلام مواد تشکیل دهنده وعده های غذایی نیستند، بلکه بیشتر شبیه میان وعده هستند و نیاز به آماده سازی کمی دارند.
  • استفاده از دروغ یا طلسم برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران برای دادن پول یا رهایی از مشکلات.
۸ نشانه اعتیاد به قمار

۸ نشانه اعتیاد به قمار

۶- آنها در مورد قمار حالت دفاعی می گیرند

هنگامی که افراد در هنگام متهم شدن به مشکل، حالت تدافعی به خود می گیرند، احتمالاً این اتهام درست است، ولی آنها هنوز آن را نپذیرفته‌اند و در انکار آن به سر می‌برند.

اگر اینطور باشد، با شرمسار کردنشان و گفتن اینکه اعتیادشان چگونه زندگی شما را خراب می کند، حقیقت را از آنها بیرون نخواهید آورد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با یک مشاور قمار حرفه ای صحبت کنید، که می تواند به شما کمک کند بهترین اقدام را تعیین کنید.

۷- دزدی یا رفتار غیرقانونی

افرادی که به قمار اعتیاد دارند معمولاً به افراد دیگری نیاز دارند تا پول قمار خود را تأمین کنند. آنها ممکن است مرتکب کلاهبرداری یا سرقت پول و اقلام برای فروش در ازای پول شوند. ارتکاب اعمال غیرقانونی برای بدست آوردن پول به منظور قمار یا جبران ضرر، نشانه نیاز فوری به مداخله است.

۸- بعد از قمار ابراز گناه یا پشیمانی می کنند

اگر فرد پس از یک فعالیت قمار ابراز گناه یا پشیمانی کرده است، اما هنوز قادر به ترک آن نیست، ممکن است این نشانه‌ای از مشکل باشد و حتی ممکن است متوجه شود که مشکل دارد.

اگر هر یک از این علائم هشدار دهنده را مشاهده کرده‌اید، مهم است که به دنبال مشاوره حرفه ای باشید. پاسخ متداول هنگام مواجهه با یک فرد مبتلا به اعتیاد به قمار، انکار است. با سایر دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید تا ببینید آیا آنها متوجه هر یک از این رفتارهای مرتبط شده‌اند یا خیر.

منبع: اداره پژوهش جمعیت تولد دوباره

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top