skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
اعتیاد جنسی و نشانه‌های آن

اعتیاد جنسی و نشانه‌های آن

اعتیاد جنسی و نشانه‌های آن

آیا شما یک معتاد به سکس هستید؟ ۱۰ سوالی که باید از خود بپرسید

اعتیاد جنسی چیست؟

اعتیاد جنسی: اعتیاد به سکس، که به آن بیش جنسی، اجبار جنسی یا رفتار جنسی اجباری نیز گفته می شود، ناتوانی در کنترل افکار یا رفتارهای جنسی است که بر زندگی شما تأثیر منفی می گذارد.

اگر معتاد به سکس هستید، ممکن است متوجه شوید که فانتزی‌های جنسی دارید، به رابطه جنسی فکر می‌کنید، یا احساس می‌کنید که مجبور به انجام رفتارهای جنسی حتی زمان‌های نامناسب هستید. اجبارهای جنسی ممکن است منجر به عواقب شدیدی مانند مشکلات مالی، سلامتی یا حقوقی شود.

ده سوال زیر را از خود بپرسید تا متوجه شوید که آیا رفتار جنسی ممکن است برای شما مشکل ساز باشد یا خیر.

آیا احساس می کنید کنترل ندارید؟

معتادان به سکس اغلب احساس می کنند نمی توانند تکانه های جنسی خود را کنترل کنند. آیا می بینید که به طور منظم در زمان های نامناسب افکار جنسی دارید یا درگیر رفتارهای جنسی هستید که آرزو می کنید بتوانید آنها را متوقف کنید؟ ممکن است نشانه‌ای از مبارزه با اعتیاد جنسی باشد.

آیا بعد از رابطه جنسی احساس گناه می کنید؟

آیا رابطه جنسی دارید – یا درگیر فعالیت های جنسی دیگری مانند خودارضایی، سکس اینترنتی، سکس تلفنی یا تماشای پورنوگرافی هستید – و پس از آن احساس گناه، شرم یا پشیمانی می کنید؟ بسیاری از معتادان به سکس به طور اجباری درگیر فعالیت‌های جنسی می‌شوند و پس از پایان کار، احساسات منفی نسبت به خود تجربه می‌کنند.

آیا اسرار جنسی را حفظ می کنید؟

اکثر مردم می خواهند زندگی جنسی خود را خصوصی نگه دارند، اما پنهان کردن رفتارهای جنسی خود به دلیل احساس گناه یا شرم ممکن است به این معنی باشد که شما با اعتیاد جنسی دست و پنجه نرم می کنید. بسیاری از معتادان به سکس سعی می کنند شدت و دفعات رفتارها و خیالات جنسی خود را حتی از همسر یا شریک جنسی خود مخفی نگه دارند.

آیا از سکس برای فرار از مشکلات استفاده می کنید؟

اگر به طور منظم برای بی حس کردن احساسات منفی، رفتار جنسی انجام می دهید، ممکن است با اعتیاد جنسی دست و پنجه نرم کنید. بسیاری از معتادان به سکس گزارش می دهند که از رابطه جنسی برای بی حس کردن احساسات افسردگی یا اضطراب، مقابله با عزت نفس پایین یا فرار از خاطرات آسیب زا استفاده می کنند. اگر از رابطه جنسی به عنوان راه فرار استفاده می کنید، ممکن است نشانه این باشد که رفتار جنسی شما در حال تبدیل شدن به یک مشکل است.

اعتیاد جنسی و نشانه‌های آن

آیا برای رابطه جنسی که ندارید پول خرج می کنید؟

خرج کردن پول بیش از حد برای هرزه‌نگاری، تماس تلفنی یا چت، یا کارگران جنسی در میان معتادان جنسی رایج است. با این حال، اگر متوجه شدید که بیش از توان مالی خود پول خرج می کنید یا به بدهی می‌پردازید، ممکن است نشانه ای از یک موضوع عمیق‌تر مانند اعتیاد به رابطه جنسی باشد.

آیا رفتار جنسی شما باعث ایجاد مشکل در روابط می شود؟

معتادان به سکس اغلب متوجه می شوند که رفتار جنسی آنها باعث ایجاد مشکلات جدی در روابط آنها در خانه، محل کار و با دوستانشان می‌شود. فعالیت های جنسی اجباری می‌تواند باعث شود افرادی که با اعتیاد به جنسی دست و پنجه نرم می کنند کار خود را از دست بدهند، دعوت های اجتماعی را رد کنند و از خانواده دور شوند. آیا فعالیت های جنسی شما به روابط شما با اطرافیان آسیب می زند؟ در این صورت ممکن است معتاد جنسی باشید.

آیا رفتار جنسی شما می تواند باعث مشکلات قانونی شود؟

معتادان به سکس بدون توجه به این که عواقب آن چقدر وخیم باشد، ممکن است احساس کنند که درگیر رفتارهای جنسی هستند. فرض کنید نمی‌توانید خود را از انجام رفتارهای جنسی که می‌تواند مشکلات قانونی ایجاد کند، مانند داشتن رابطه جنسی در مکان‌های عمومی یا استخدام کارگران جنسی در مناطقی که کار جنسی غیرقانونی است، متوقف کنید. در این صورت ممکن است با رفتار جنسی اجباری مشکل داشته باشید.

آیا رابطه جنسی ناامن دارید؟

مانند سایر اعتیادها، اعتیاد به سکس توسط رفتارهای اجباری و تکانشی هدایت می شود. معتادان به سکس اغلب رابطه جنسی ناایمن دارند، حتی پس از اینکه در معرض ایدز یا STD قرار گرفته اند. اگر مکرراً در مکان‌های ناامن، با شرکای خطرناک یا بدون اقدامات احتیاطی مانند کاندوم رابطه جنسی دارید، ممکن است با اعتیاد جنسی دست و پنجه نرم کنید.

آیا شما درگیر افکار جنسی هستید؟

افکار و تخیلات جنسی رایج هستند، اما افرادی که با اجبار جنسی دست و پنجه نرم می کنند اغلب احساس می کنند نمی توانند به چیز دیگری فکر کنند. عقب افتادن در محل کار یا مدرسه یا ناتوانی در تمرکز بر چیزهایی که قبلاً به دلیل افکار و خیالات جنسی از آنها لذت می بردید می‌تواند نشانه اعتیاد به رابطه جنسی باشد.

آیا همیشه به احساس رضایت بیشتری نیاز دارید؟

آزمایش رفتارهای جنسی مختلف برای همه طبیعی است. با این حال، اگر احساس می کنید که به طور مداوم نیاز بیشتری به احساس رضایت دارید – شدت بیشتر، پرخاشگری، برخوردهای جنسی مکرر یا رفتارهای جنسی پرخطر – برای احساس رضایت، ممکن است با اعتیاد جنسی دست و پنجه نرم کنید. مانند سایر اعتیادها، معتادان به روابط جنسی معمولاً نیاز دارند که به طور مستمر دفعات یا شدت رفتارهای جنسی خود را افزایش دهند تا به همان اندازه که در ابتدا احساس رضایت داشتند، احساس رضایت کنند.

منبع: سایت webmd.com

تهیه و تدوین: مرتضی مبصری روابط عمومی تولد دوباره

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top