skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
پنل تخصصی جمعیت تولد دوباره در شانزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

پنل تخصصی جمعیت تولد دوباره در شانزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

شانزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد از امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ به مدت سه روز و با شعار به سوی رویکردهای بین رشته‌ای برای شناخت و مداخله در اعتیاد در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، شروع به کار کرد.

در اولین روز شانزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد، پنلی به میزبانی جمعیت خیریه تولد دوباره با محوریت تجربه‌های اخیر جمعیت خیریه تولد دوباره در خصوص طراحی و اجرای برنامه‌های حساس به جنسیت برای زنان در حوزه‌های کاهش آسیب، درمان و پیشگیری از سوء مصرف مواد برگزار شد.

در این پنل تخصصی هر یک از سخنرانان به بررسی یکی از برنامه های حساس به جنسیت تولد دوباره و درس های آموخته شده و نتایج این برنامه ها پرداختند.

شانزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

دکتر مرضیه حمزه زاده با پرداختن به تجربه‌ی “درمان یکپارچه” اعتیاد برای زنان، گزارشی از آخرین مقاله علمی منتشر شده در مورد این مرکز ارائه نموده و تاکید کرد که بر اساس یافته‌های این پژوهش، جامعیت خدمات درمانی و حساس به جنسیت بودن آنها در کنار استفاده ازترکیبی از درمان های دارویی جایگزین و درمان اقامتی عامل موثری در افزایش ماندگاری در درمان برای زنان بوده است.

سارا سلیمانی ارفع کارشناس مددکاری اجتماعی تولد دوباره، با ارائه گزارشی از اجرای یک طرح چند ساله پیشگیری از سوء مصرف مواد در میان دختران نوجوان و زنان جوان، نتایج اجرای این طرح را در افزایش کیفیت زندگی مددجویان و خانواده های آنها و در عین حال توانمندسازی نوجوانان و زنان جوان بسیار موفقیت آمیز ارزیابی کرد. به گفته وی رویکرد مدیریت مورد جامع که حساس به جنسیت و حساس به تروما است، عامل اصلی نتایج موفقیت آمیز این پروژه بوده است.

در پایان نشست دکتر سارا اسمی زاده مدیر امور زنان جمعیت تولد دوباره، با جمع بندی محورهای اصلی صحبت های سخنرانان به بررسی پایه‌ای‌ترین حلقه‌های مفقوده برنامه‌های اعتیاد برای زنان در ایران پرداخت.

شانزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

در پایان لازم به ذکر است که غرفه جمعیت تولد دوباره در نمایشگاه جانبی این کنگره بین المللی، همچون سال‌های قبل دایر بوده و به ارایه توضیحات و خدمات علمی صورت گرفته در این جمعیت به بازدیدکنندگان، می‌پردازد.

روابط عمومی جمعیت تولد دوباره

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top