skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
اعتیاد به بنزودیازپین – علائم و بهبودی

اعتیاد به بنزودیازپین – علائم و بهبودی

اعتیاد به بنزودیازپین – علائم و بهبودی

اعتیاد به بنزودیازپین : بنزودیازپین ها گروهی از داروها هستند که شامل دیازپام (والیوم) و آلپرازولام (زاناکس) بوده و برای درمان شرایطی مانند بی‌خوابی، اضطراب، تشنج و اسپاسم عضلانی تجویز می‌شوند.

در حالی که بنزودیازپین‌ها زمانی که برای استفاده مورد نظرشان مصرف می‌شوند بسیار موثر هستند، در صورت سوء استفاده از این داروها اعتیاد ایجاد می‌شود.

اگر نگران این هستید که یکی از نزدیکان شما سوء استفاده می‌کند یا به بنزودیازپین‌ها معتاد شده است، یا اگر نگران مصرف خود هستید، علائم و نشانه های رایج اعتیاد به بنزودیازپین را در زیر آورده‌ایم:

علائم و نشانه‌های اعتیاد به بنزودیازپین

هنگامی که شخصی با اعتیاد به مواد مخدر سروکار دارد، معمولاً موارد زیر را تجربه می کند:

  • تمایل به مصرف افزایش دوز دارو، یا در فواصل زمانی بیشتر
  • ناتوانی در قطع یا کاهش مقدار دارویی که مصرف می کنند
  • عدم توانایی عملکرد بدون دارو
  • ادامه مصرف دارو علیرغم اثراتی که بر سلامت جسمی و روحی آنها دارد
  • تحریک پذیر بودن و دشمنی با دیگران
  • کاهش بازداری ها و اختلال در قضاوت

تجربه علائم ترک مانند حساسیت بالاتر، اضطراب، افسردگی، لرزش و اختلال در خواب، در صورتی که دوز دارو به طور عمدی یا ناخواسته کاهش یا قطع شود.

اگر فردی به بنزودیازپین اعتیاد داشته باشد، علائم زیر نیز ممکن است دیده شود:

  • خواب آلود به نظر می رسد
  • روی پاهایشان ناپایدار هستند
  • داشتن هماهنگی ضعیف حرکتی
  • فراموشکار بودن و حافظه ضعیف

فردی که به بنزودیازپین اعتیاد دارد نیز احتمالاً از زندگی جدا می شود و از مسئولیت ها و روابط خود فاصله می‌گیرد. در چنگال اعتیاد، مواد مخدر به مهمترین چیز برای فرد تبدیل می‌شود، جایی که زمان و انرژی او حول مصرف، مصرف و بهبودی از مواد می چرخد.

ممکن است فردی برای تامین هزینه اعتیاد خود شروع به سرقت پول یا به دست آوردن پول از راه‌های خطرناک کند. همچنین ممکن است بطری‌های قرص یا کیسه های پلاستیکی دور ریخته شده را در اطراف خانه یا محل سکونت فرد پیدا کنید.

هنگامی که شخصی از بنزودیازپین‌ها سوء استفاده می‌کند، ممکن است متوجه شوید که او مواد دیگری را هم مصرف می‌کند. این مسئله می‌تواند اثرات سمی داروها و همچنین خطر مصرف بیش از حد کشنده (اوردوز) را افزایش دهد، به خصوص اگر همراه با الکل باشد.

اعتیاد به بنزودیازپین - علائم و بهبودی

درمان

برنامه‌های درمان اعتیاد ما برای کمک به افراد برای مقابله با اعتیاد و یادگیری استراتژی‌هایی طراحی شده‌اند تا بتوانند زندگی بدون مواد مخدر را در آینده حفظ کنند.

هنگامی که فردی از نظر فیزیکی به ماده‌ای مانند بنزودیازپین ها وابسته است، این برنامه‌های درمانی معمولاً شامل سم‌زدایی می شود. این به فرد اجازه می‌دهد تا در یک محیط امن با مراقبت مداوم از تیم درمان همراه باشد. تیم درمانی که قادر خواهد بود علائم ترک اعتیاد تجربه شده را مدیریت و کاهش دهد.

اقامت در مراکز بهبودی به بسیاری از افراد توصیه می‌شود، زیرا این فرصت را برای افراد فراهم می‌کند تا با شرکت در کارگاه‌ها، جلسات گروه درمانی و زمان کاری کلیدی فردی، روی خود و پاکی‌شان کار کنند. در طول این مدت، افراد بیمار این فرصت را دارند که درباره علل و محرک‌های اعتیاد خود بیشتر بیاموزند، راه‌هایی برای بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس خود بیابند و استراتژی‌هایی برای بهبودی طولانی‌مدت در آینده به دست آورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۱۹۱۹۱۱ مرکز اقامتی چیتگر تماس حاصل نمایید.

منبع: priorygroup

تهیه و تدوین: مرتضی مبصری اطلاع رسانی جمعیت تولد دوباره

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top