skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
خسارت ۴۹ میلیارد دلاری مواد در کانادا

خسارت ۴۹ میلیارد دلاری مواد در کانادا

خسارت ۴۹ میلیارد دلاری مواد در کانادا

براساس گزارش مرکز سوء مصرف مواد و اعتیاد کانادا، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۹ میلیارد دلار خسارت ناشی از مواد بوده است. بیش از دو سوم این خسارت مربوط به الکل و سیگار گزارش شده است.

طبق این گزارش، بیشترین میزان افزایش هزینه ها مربوط به اپیوئیدها و مواد محرک از قبیل متامفتامین ها می باشد. همچنین این گزارش میزان مصرف دلاری مواد افیونی و محرک را در سال ۲۰۲۰ به ۱۴٫۳ میلیارد دلار بر اساس مراقبت های بهداشتی، بهره وری از دست رفته و هزینه های عدالت کیفری تعیین می کند.

در بریتیش کلمبیا، ۱۷۷۳ نفر در سال ۲۰۲۰ بر اثر مسمومیت با داروهای سمی جان خود را از دست دادند، در مقایسه با ۹۸۷ نفر در سال قبل، و این تعداد در سال ۲۰۲۲ به ۲۲۹۳ نفر رسید. در سراسر کانادا تعداد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با مواد افیونی به ۲۰ نفر در روز در سال گذشته افزایش یافت – دو برابر میزان سال ۲۰۱۹٫

آدام شرک، یکی از نویسندگان این گزارش گفت: «تقریباً کمی احمقانه است که در مورد مضرات مصرف مواد از نظر دلار صحبت کنیم، اما از سوی دیگر دلار مانند یک مخرج مشترک است که همه ما آن را درک می کنیم.»

«این به ما امکان می دهد ببینیم کدام مواد بیشترین آسیب را در جامعه ما ایجاد می کنند تا بتوانیم در مورد سیاست ها و اقداماتی برای مقابله با آنها فکر کنیم. خود آسیب ها، آنچه ما به عنوان مردم تجربه می کنیم، زیربنای این تخمین های دلاری است.»

منبع: www.ccsa.ca

ترجمه: دکتر امیر مغنی باشی

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top