skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
کتامین چیست؟

کتامین چیست؟

کتامین چیست؟

کتامین از سال ۱۹۷۰ به بازار دارویی جهان وارد شد. کتامین کاربرد انسانی و دامی داره اما معمولا در انسان برای ایجاد بیهوشی استفاده می‌شود .

اخیرا آمپول کتامین به بازار قاچاق کشورمان هم نفوذ کرده و توسط تعداد کمی از افراد بصورت تزریقی مورد مصرف قرار میگیرد. بر اساس اصول پزشکی این دارو باید زیر نظر متخصصین بیهوشی با کنترل کامل فشار خون و تنفس تجویز بشود و بیمار مرتب مورد ارزیابی علایم حیاتی قرار بگیرد.

تزریق کتامین احتمال شوک، مرگ ناگهانی و عفونتهای مختلف بدن رو افزایش میدهد. کتامین میتواند باعث بیهوشی، کما و حتی مرگ شده و گاهی با قفل شدن عضلات حنجره حیات انسان رو به خطر میندازد. کتامین مرکز تنفس ره سرکوب نموده، تعادل ره برهم زده و سمیت کلیوی دارد . عوارض روانی این ماده اعتیاد، حملات ترس، توهم، گیجی، اضطراب شدید و پرخاشگری است. در برخی موقعیتها مثل مهمانیها با افزودن پنهانی کتامین به نوشیدنی، افراد را مورد تعرض جنسی قرار میدهند. کتامین در ترکیب با الکل یا داروهای آرامبخش خطر مرگ را چند برابر می‌کند. معمولا جوانان بدنبال مصرف خودسرانه این ماده، در نهایت با مسمومیت، خودکشی و تصادف جان خودشان رو از دست میدهند. کتامین به شدت اعتیاد آور است و درمان اون هم خیلی سخت می‌باشد.

منبع: کلینیک ترک اعتیاد پارس

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top