skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
انجمن نارانان چیست؟

انجمن نارانان چیست؟

معرفی انجمن نارانان

گروه های خانواده نارانان برای کسانی است که ناامیدی حاکی از داشتن معتاد در خانواده را احساس کرده‌اند. ما هم مانند مصرف کنندگان مواد، این مسیر دردناک را پیموده‌ایم و راه حل مشکل خود را با آرامش و آسودگی فکر پیدا کرده‌ایم.

وقتی شما به گروه خانواده می‌پیوندید، دیگر تنها نیستید و در میان دوستان واقعی خود قرار گرفته‌اید. این دوستان به گونه‌ای شما را درک می کنند که کمتر کسی توانایی آن را دارد. ما به اعتماد شما احترام می‌گذاریم و گمنامی‌تان را حفظ می‌کنیم و می‌دانیم که شما هم متقابلا این کار را می‌کنید. امیدواریم به شما اطمینان دهیم که هیچ موقعیتی آن قدر دشوار نیست و هیچ مصیبتی آن قدر بزرگ نیست که نتوان بر آن غلبه کرد.

برنامه‌ی ما یک برنامه روحانی است. این برنامه براساس قدم های دوازده گانه‌ی پیشنهادی معتادان گمنام پایه گذاری شده است. ما دریافته‌ایم که راه حل عملی هر مشکلی در به کارگیری این قدم‌ها نهفته است. تاکید می‌کنیم که این برنامه و قدم‌های دوازده‌گانه آن را با جدیت به کار گیرید. همان طور که برنامه ی دوازده قدمی معتادان گمنام به معتادان کمک می‌کند، برنامه‌ی دوازده قدمی نارانان هم به ما کمک می کند. ما در این برنامه، فقط در جستجوی بینش و شهامت هستیم تا بتوانیم چهره واقعی خود را ببینیم. مایلیم به کمک نیرویی برتر که خود درک می‌کنیم، فقط در مورد خودمان کاری انجام دهیم و به لطف الهی، معتادان‌مان را با عشق رها کرده و از کوشش خود برای تغییر دادن آن‌ها دست برداریم.

ذهن خود را باز بگذارید و تا آن جا که می‌توانید به جلسات بروید، بدون ترس و آزادانه سوالات خود را مطرح کرده و در گفتگوها شرکت نمایید. به زودی دوستان تازه‌ای پیدا می‌کنید و خود را عضوی از گروه احساس می نمایید.

وقتی متوجه شویم که اعتیاد یک بیماری است و ما نه تنها در مقابل آن عاجزیم، بلکه در مورد زندگی افراد دیگر هم عاجزیم و هیچ گونه اختیاری نداریم، آن وقت آمادگی پیدا می کنیم که در مورد زندگی خودمان کاری انجام دهیم. فقط و فقط در این صورت است که می توانیم به دیگران نیز کمک کنیم

فعالیت گروه خانواده ی نارانان چیست؟

اعضا تجربه، نیرو و امید خود را در جلسات هفتگی مشارکت می کنند. این جلسات معمولا در محله هایی مانند مراکز درماانی واجتماعی و بیمارستانها برگزار می شوند.

چگونه عضو نارانان شوم؟

عضویت در نارانان آسان است، فقط کافی است در یک جلسه حاضر شوید.
هیچ شهریه و حق عضویتی ندارد. تنها شرط عضویت ، داشتن مشکل اعتیاد در میان یکی از دوستان یا بستگان است. ما به هیچ موسسه یا نهاد دیگری وابسته نیستیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به انجمن نارانان می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۲۵۲۰.۰ جمعیت خیریه تولد دوباره تماس بگیرید.

نویسنده: صبا دیلمی مددیار اعتیاد و خانواده

This Post Has One Comment
  1. با سلام و احترام
    وقت بخیر
    پیشنهاد می کنم در این صفحه لیک وبسایت رسمی انجمن خانواده معتادان نارانان – ناراتین
    https://khmir.ir
    لینک شود تا اعضایی که نیاز به این جلسات دارند وارد صفحه سایت شوند و اطلاعات کاملتری را دریافت کنند و بتوانند در جلسات شرکت کنند..
    از همکاری و مساعدت شما بی نهایت سپاسگزارم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top