skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع اعتیاد + فیلم کامل

گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع اعتیاد + فیلم کامل

گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دوم سیما با موضوع آمارهای جدید از اعتیاد کشور با حضور دکتر افشار سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر، سعید صفاتیان، رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس دیلمی زاده، مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره و مجید کریمی، معاون عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به‌روی آنتن رفت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت خیریه تولد دوباره؛ در این برنامه ضمن انتقاد از برخی سیاست‌های مبارزه‌ با مواد مخدر، موضوعاتی همچون تغییر الگوی مصرف مواد، زمان دسترسی به آن در کشور و سن مصرف و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

دیلمی‌زاده: کمتر از یک چهارم معتادان تحت پوشش برنامه‌های درمان اعتیاد هستند

عباس دیلمی زاده، مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره در این برنامه گفت: در خصوص پدیده شیوع شناسی و آمار اعتیاد با سر در گمی شدید روبرو هستیم.

به گفته او با توجه به تعداد معتادان، کمتر از ۲۵ درصد از آنها (معادل ۷۸۰ هزار نفر ) تحت پوشش برنامه‌های درمان اعتیاد هستند.

دیلمی زاده ادامه داد: ۲۴ سالگی میانگین سن افرادی است که نخستین بار مواد مخدر مصرف کرده اند.

افشار: ماری‌جوانا رتبه دوم و شیشه رتبه چهارم مصرف مواد مخدر کشور را به خود اختصاص داده‌اند

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با حضور در این برنامه با بیان اینکه بر اساس آمار، دو میلیون و ۸۰۸ هزار معتاد در کشور وجود دارد، گفت: در سال ۵۷ آمار معتادان با توجه به جمعیت ۳۶ میلیونی ایران، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود.
افشار افزود: این نشان می دهد با توجه به افزایش جمعیت، روند مصرف مواد مخدر در کشور صعودی نیست.

افشار با بیان اینکه باید از سازمان های مردم نهاد در سال های گذشته بیشتر استفاده می شد افزود: در دو دهه مبارزه با مصرف مواد مخدر فقط به مقابله با عرضه پرداخته شد و به ساز و کار مردمی و اجتماعی شدن این موضوع توجه نشد.

صفاتیان: کاهش آمار «شیشه‌»ای‌ها از ۲۵ به ۸ درصد

سعید صفاتیان، رییس کارگروه مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با زیر سؤال بردن آمار تعداد معتادان در کشور با انجام شیوع‌شناسی اعتیاد گفت: نوع سؤال‌هایی که از افراد می شود، آمارهای معتادان را دچار چالش می کند. نوع سؤال‌ها، جمعیت پنهان معتاد را ایجاد می‌کند و نمی توان تعداد معتادان را تخمین زد.

صفاتیان گفت: اکنون هشت درصد معتادان از شیشه استفاده می کنند در حالی که در سال ۹۰ ،  ۲۵ درصد آنها شیشه مصرف می کردند.
رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حالی که مصرف مواد مخدر در ۲۰ سال گذشته، تک الگویی بود اما اکنون چند الگویی بودن مصرف مواد مخدر درمان، مبارزه و پیشگیری از اعتیاد را ناکارآمد کرده است.

برای تماشای کامل این برنامه روی این ویدیو کلیک کنید:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top