skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
بیمه اعتیاد با روش فعلی به نتیجه نمی رسد/شرط درمان معتادان

بیمه اعتیاد با روش فعلی به نتیجه نمی رسد/شرط درمان معتادان

مدیر عامل جمعیت خیریه تولد دوباره، اعتبار تخصیص یافته به بیمه اعتیاد را کافی ندانست و گفت: درمان اعتیاد باید جزء خدمات پایه سازمان های بیمه گر قرار گیرد در غیر این صورت به نتیجه نمی رسد.

 به گزارش روابط عمومی جمعیت خیریه تولد دوباره، به نقل از خبرگزاری مهر: عباس دیلمی‌زاده، در مورد بیمه اعتیاد افزود: در مورد آمار دقیق معتادانی که برای درمان از بیمه اعتیاد استفاده کرده اند به طور دقیق مشخص نیست اما یک تعدادی به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفته اند.وی گفت: با توجه به اینکه بودجه ای که دولت در نظر گرفته برای درمان معتادانی که قصد این کار را دارند، کافی نیست. به همین دلیل با این اعتبار حتی نمی شود در زمینه درمان قطعی تعداد اندکی نیز اقدام کرد.

دیلمی زاده اظهار داشت: در تصویب این بودجه عنوان شده که معتادان بی بضاعت تحت پوشش بیمه درمان قرار می گیرند بطوریکه این افراد باید برای درمان خود مبلغی را نیز به عنوان فرانشیز پرداخت کنند و کاملا رایگان، این امر انجام نخواهد شد.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره با اشاره به اینکه در گذشته نیز یارانه اعتیاد در اختیار سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت قرار می گرفت، گفت: بر اساس بودجه ای که در سال های قبل از محل یارانه به این دو دستگاه پرداخت می شد، برخی از معتادان درمان می شدند و آن اعتبار در اختیار افراد بی بضاعت قرار می گرفت و مشخص نیست که مصوبه جدید با قبلی چه تفاوتی دارد و به نظر می رسد راهکارهای فعلی برای بیمه درمان معتادان به نتیجه نمی رسد.

وی به راهکارهایی در این خصوص اشاره کرد و افزود: سازمان های بیمه گر باید درمان معتادان را به عنوان یک بیمار بپذیرند و آن را جزئی از خدمات پایه در نظر بگیرند در حالی که اینگونه نیست و سازمان های بیمه گر به دلیل متضرر شدن، بیمه اعتیاد را جزء خدمات اصلی خود نمی آورند.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره به آسیب های اعتیاد نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اعتیاد سرمنشاء بسیاری از آسیب ها است و خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل مسئولان دستگاههای ذیربط باید نسبت به درمان و حل معضلات این قشر از افراد جامعه که بیمار محسوب می شوند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وی، یکی دیگر از راه های این موضوع، بازگشت به طرح گذشته و اختصاص اعتبار ویژه به بهزیستی و وزارت بهداشت برای درمان معتادان بی بضاعت است.

برنامه‌های کاهش آسیب جمعیت خیریه تولد دوباره را در اینجا ببینید: کاهش آسیب

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top