skip to Main Content
۰۲۱-۴۴۲۶۹۶۵۶
تولد دوباره و تولد نخستین نوزاد پاک از مادر معتاد در مرکز اقامتی مدل طبی زنان و مادران باردار سوء مصرف‌کننده مواد

تولد دوباره و تولد نخستین نوزاد پاک از مادر معتاد در مرکز اقامتی مدل طبی زنان و مادران باردار سوء مصرف‌کننده مواد

تولد دوباره: نخستین نوزاد پاک از مادر معتاد در مرکز اقامتی مدل طبی زنان و مادران باردار سوء مصرف‌کننده مواد متولد شد.

مدیر واحد زنان جمعیت تولد دوباره، با بیان این مطلب که این تنها مادر بارداری نیست که در این مرکز اقامت داشته، می‌گوید: «اکنون دو مادر باردار دیگر هم در این مرکز تحت درمان هستند. مادر این نوزاد، از ماه هفتم بارداری‌اش، با تمایل شخصی به این مرکز منتقل شد، مصرفش را متوقف کرد و از آن موقع، فقط متادون می‌خورد.»

سارا اسمی‌زاده توضیح می‌دهد: «در این مرکز، بخش درمانی پیش‌بینی شده است. روند درمان هم در تعامل میان فرد مصرف‌کننده و پزشک طی می‌شود. اگر بخواهند سم‌زدایی می‌شوند اگر نه، درمان نگهدارنده به آنها می‌دهند. این‌جا برای زنان مصرف‌کننده است.»

به گفته او هدف راه‌اندازی مرکز اقامتی مدل طبی زنان و مادران باردار سوءمصرف‌کننده مواد این است که زنان معتاد، در شرایط کم‌خطر به وضع پایدار برسند: «حاضران در این مرکز، چند هفته روی درمان نگهدارنده می‌مانند، بعد آنها را برای دریافت متادون به کلینیک‌ها معرفی می‌کنیم. این‌جا فقط مخصوص زنان معتاد به مواد مخدر نیست، معتادان به الکل یا کسانی که مصرف همزمان مواد و الکل دارند، هم می‌توانند به این مرکز مراجعه‌کنند.»

این نوزاد هم‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد و با مادرش، زندگی می‌کند. به زودی قرار است دومین نوزاد یکی از مادران بهبودیافته این مرکز هم در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران، به دنیا بیاید.

موضوع عقیم کردن اجباری زنان کارتن‌خواب معتاد، نخستین بار سال گذشته مطرح شد اما خیلی زود با واکنش منفی فعالان حقوق زنان و همچنین مسئولان وزارت بهداشت مواجه شد. وزیر بهداشت این عمل را مخالف با «کرامت انسانی» دانسته و آن را به صورت قاطعانه منتفی اعلام کرده بود.

گزارشی از تولد نوزاد پاک در مرکز اقامتی مدل طبی بانوان در روزنامه شهروند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top